Стоматологія
Друк на футболках і чашках

Уряд припинив регулювати ціни на бензин і дизель: що буде з вартістю пального

Уряд припинив регулювати ціни на бензин і дизель: що буде з вартістю пального

Це має стати одним зі способів подолання нинішнього дефіциту.

В Україні вартість пального держава регулює з травня минулого року. Таким чином донедавна ціна «звичайного» бензину на автозаправках не мала перевищувати 39,86 гривні за літр, а дизпалива — 42,31 гривні за літр. Тепер же уряд вирішив тимчасово відмовитися від такої практики. Втім, за зловживання обіцяють карати. Про це 17 травня під час національного телемарафону розповіла перша віцепрем’єр-міністр – міністр економіки Юлія Свириденко.

За її словами, держава тимчасово припинить цінове регулювання, щоб оператори ринку пального могли наситити ним країну. У такому разі уряд очікує, що вартість дизелю не перевищуватиме 58 гривень за літр, а бензину — 52 гривні за літр.

«Якщо відчуємо, що оператори ринку зловживають становищем, запроваджуватимемо щодо них санкції. Ми спостерігатимемо за ситуацією цілодобово й не дамо мережам зловживати та ошукувати наших людей», — запевнила Юлія Свириденко.

Як держава регулювала вартість пального

Кабмін запровадив цінове регулювання у травні минулого року. Таким чином держава хотіла зменшити негатив від карантинних обмежень. Міністерство економіки періодично оновлювало середню вартість пального, за якою обчислювалися граничні ціни для продажу на автозаправках. Згідно з урядовою постановою, націнка на літр дизпалива не могла перевищувати 7 гривень, а на літр бензину — 6,5 гривні. Однак преміальні марки пального автозаправки могли продаватися з 5-відсотковою надбавкою.

Таким чином донедавна гранична ціна на «звичайне» дизпаливо не могла перевищувати 42,31 гривні за літр, а на його преміальні марки — 44,42 гривні за літр. Натомість гранична ціна на «звичайний» бензин не могла перевищувати 39,86 гривні за літр, а на його преміальні марки — 41,85 гривні за літр.

Однак реальні ціни на автозаправках часто були вищими. На це вплинули кілька факторів. Зокрема, дефіцит пального.

Що впливає на вартість пального й чому вона може зрости

Завідувач відділу Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Олександр Захарчук для видання «Агро Перспектива» пояснив, що Україна залежить від закордонних нафтопродуктів. Тому роздрібна вартість пального на 79,3 відсотка залежить від світових ціни на нафту й курсу долара та на 20,7 відсотка — від інших факторів.

Внаслідок масштабної війни з російськими окупантами на світових ринках подорожчала нафта, а в Україні змінився курс гривні до долара. Крім того, на зростання вартості бензину та дизелю вплинув і їх дефіцит. Останній спричинений зокрема ракетним ударом по Кременчуцькому нафтопереробному заводу.

«В літній період та на час збирання врожаю очікується подальше зростання вартості палива до рівня не нижчого, ніж у сусідніх державах. Тобто на 20-25 відсотків від нинішніх цін в Україні», — зазначив Олександр Захарчук.

Нагадаємо, Юлія Свириденко раніше розповідала, що уряд працює над покращенням логістику постачання палива для подолання його дефіциту. Зокрема, у травні проти березня його імпорт за допомогою автоперевезень зріс у 15 разів, а залізничним і річковим транспортом — у п’ять разів. Однак цього не достатньо.

Тож вона припускає, що проблему вдасться розв’язати у найближчі тижні. Щоб зникли черги та дефіцит пального на АЗС потрібно наростити його запас як мінімум на 15 днів.

Сайт "Є"

162
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!
Завантаження...
Друк флаєрів, візиток. Банери, наклейки. Бланки. Печатки та штампи. Тел.: 096 783 27 71.