Стоматологія
Друк на футболках і чашках

​Призначення житлової субсидії на зареєстрованих фактично проживаючих

​Призначення житлової субсидії на зареєстрованих фактично проживаючих

Житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства.

До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) (для орендарів, внутрішньо переміщених осіб — особи, які фактично проживають). На таких осіб розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і їх доходи враховуються під час призначення житлової субсидії.

Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім'ї особи із складу домогосподарства у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства (крім доходів одного з подружжя, якщо обом більше 60 років і вони проживають у сільській місцевості або селищах міського типу, доходів батьків у разі призначення субсидії студентам, які зареєстровані у гуртожитку за місцем навчання, та доходів одного з батьків дитини у разі призначення субсидії другому з батьків з дитиною у разі, коли батьки розлучені або не перебували у шлюбі, а також осіб, які вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти). При цьому соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування за адресою домогосподарства на таких осіб не розраховуються.

Під час призначення житлової субсидії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають у зв'язку з призовом на строкову військову службу. При цьому фактичні доходи таких осіб не враховуються в сукупний дохід домогосподарства.

Кількість членів домогосподарства визначається на початок місяця, з якого призначається житлова субсидія.

У разі коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), за рішенням комісії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за даною адресою членів домогосподарства.

За рішенням комісії доходи членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично за даною адресою не проживають, в сукупний дохід домогосподарства не враховуються.

Для прийняття обгрунтованого рішення Комісією структурний підрозділ з питань соціального захисту населення може запропонувати громадянину подати додаткові підтверджуючі документи, зокрема стосовно місця проживання/роботи, відмінного від адреси домогосподарства.

Такими підтверджуючими документами можуть бути, зокрема, довідка, що підтверджує місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв'язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання; довідка про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку); акт обстеження матеріально-побутових умов проживання, складений селищною, сільською або міською радою; акт житлово-експлуатаційної організації про фактично проживаючих осіб; договір оренди житла в іншому місці тощо.

При цьому існують ситуації коли громадяни не можуть надати підтверджуючі документи, Комісією можуть прийматися на підставі складеного соціальним інспектором акту обстеження матеріально-побутових умов проживання домогосподарства, у якому зафіксовано факт не проживання окремих осіб із числа зареєстрованих.

Слід зауважити, що позитивні рішення Комісією у такому випадку не можуть бути прийняті щодо виключення із складу домогосподарства членів однієї сім'ї, а також непрацюючих працездатних осіб, які (за яких) не сплатили (єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, і які перебували за кордоном сукупно більше 60 днів.

До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

Виключення зі складу домогосподарства за рішенням комісії особи, яка працює за кордоном, можливо лише у випадку, якщо документально підтвердила шляхом надання легалізованих в Україні документів набуття страхового стажу в інших країнах, з якими укладено договори про соціальне забезпечення.

Відповідний перелік країн розміщено па вебсайті Мінсоцполітики у розділі «Міжнародна діяльність» у закладці «Міжнародне співробітництво» за посиланням «Перелік міжнародних договорів».

Відповідно до Розділу ІІ «Двосторонні міждержавні договори» та Розділу ІІІ «Міжурядові договори» зазначеного переліку міжнародних договорів чинними є договори про соціальне забезпечення з такими країнами: Болгарія, Естонія, Іспанія, Латвія, Литва, Монголія, Португалія, Польща, Румунія, Словаччина, Угорщина, Чехія, Азербайджан, Білорусь, Вірменія, В'єтнам, Грузія, Молдова, Росія. Цей перелік може змінюватися.

Організації, які видають документи, що підтверджують набуття страхового стажу особою в інших країнах, визначено у відповідних міжнародних договорах, або Адміністративних договорах до них.

Так, наприклад, відповідно до статті 3 Адміністративного договору від 18.05.2012 до Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення, яка підписана у м. Київ 18.05.2012 і ратифікована Законом України № 458-VII від 05.09.2013, «Про ратифікацію Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення» та чинна з 01.01.2014, компетентними установами, які є сторонами обміну інформацією і правомочні надавати підтверджуючі документи набуття особою страхового стажу в Республіці Польща є Установа соціального страхування — у сфері застосування законодавства про соціальне страхування, за виключенням соціального страхування аграріїв, Каса аграрного соціального страхування — у сфері застосування законодавства про соціальне страхування аграріїв, Воєводські адміністрації праці — з питань допомоги по безробіттю.

Форма довідки, з обов'язковим визначенням терміну дії такої, встановлюється компетентним органом тієї країни в якій вона видається. У цій довідці має зазначатися період набуття особою страхового стажу включно з періодом за який враховуються її доходи, у разі призначення житлової субсидії домогосподарству, до складу якого входить особа.

Відповідний документ має бути легалізований в Україні.

Існує два способи легалізації документів — апостиль і консульська легалізація.

Апостиль — це штамп з встановленим набором даних і параметрів, який використовується для країн, де поширюється дія Гаазької конвенції. Штамп проставляють у бюро перекладів, яке має право на провадження відповідної діяльності, на лицьовому боці в місці де відсутній текст. У разі, якщо на лицьовому боці немає місця вільного від тексту, тоді проставляють штами на зворотному боці, а якщо текст займає всю область з обох сторін — до документапідшивають аркуш, на який проставляють апостиль. Водночас, у таких країнах як

Бельгія, Швейцарія, Австрія, Португалія, Франція, Велика Британія, Нідерланди, Італія легалізація документів реалізується нанесенням штампу апостиль двічі — на початку і в кінці документа.

Консульська легалізація — використовуються для країн, де не поширюється дія Гаазької конвенції. Порядок консульської легалізації офіційних документів установлюється Віденською конвенцією «Про консульські зносини» 1963 року, міжнародними договорами та чинним законодавством України.

Людмила Савлук, заступник начальника УСЗН

12
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!
Завантаження...
Друк флаєрів, візиток. Банери, наклейки. Бланки. Печатки та штампи. Тел.: 096 783 27 71.