Стоматологія
Друк на футболках і чашках

Провали російської пропаганди за кордоном: підбірка тижня

Провали російської пропаганди за кордоном: підбірка тижня

Вчені описали чотири тактики російської пропаганди

Російська пропаганда продовжує активно працювати на західну аудиторію. Подекуди, як наприклад, в Болгарії, їм це вдається вдало, але більшість країн ЄС перевіряють майже кожне слово російських чиновників. А вчені активно вивчають таке явище, як “російська пропаганда”.

Тож сайт "Є" підготував чергову підбірку тижня.

Щоденно фахівці Центру протидії дезінформації при РНБО фіксують понад два десятки вкидів неправдивої інформації в інформаційне поле з боку російських структур. Про це заступник начальника Центру протидії дезінформації при РНБО Андрій Шаповалов розповів ведучим каналу «Україна 24» Олегу Панюті та Василю Пехньо в рамках національного телемарафону.

Зараз інформаційна війна, за даними Центру протидії дезінформації, входить у новий період. Поки що центр не фіксує розширення мережі впливу на українських громадян. Немає зростання кількості ворожих телеграм-каналів, яке спостерігалося за кілька місяців до початку війни. Сьогодні росіяни зосереджують головний центр своїх комунікацій на іноземну аудиторію. І від України тепер потрібно активніше працювати на цю аудиторію, щоб роз'яснювати ситуацію нашим партнерам.

«Росії не вийде розгойдати суспільство в Україні, і вони це розуміють, тому запускають інформаційні компанії за допомогою іншомовних мереж координованої неавтентичної поведінки, зокрема твіттер-ботів. Щодо подорожчання продуктів, всесвітньої продовольчої кризи, зниження рівня життя в Європі і світі через підтримку України. Друга актуальна тема – це зброя, яку постачають наші партнери, ніби то вона продається на чорному ринку й збувається в Африку », – сказав представник Центру протидії дезінформації.

Як працює фабрика тролів в Болгарії

Про роботу кремлівської пропаганди у Болгарії написав очільник болгарської редакції Deutsche Welle (“Німецька хвиля”) Александер Андреєв.

Болгарія є однію з найбільш залежних від російських енергоносіїв країн ЄС. Крім того, є й інші важелі впливу у росії.

За словами медійника, пропаганда небезпечно шириться болгарським суспільством. Підхоплюють її, на жаль, переважно молоді та почати малоосвічені люди, які хочуть дати вихід своїй фрустрації за допомогою антизахідних лозунгів.

Андреєв відмічає, що на росію у Болгарії працюють сотні проплачених та добровільних користувачів соцмереж, які цілими днями хвалять путіна та війну і принизливо називають всіх українців нацистами чи фашистами. Оглядачі говорять про цілі так звані «фабрики тролів», які борються одне з одним у Болгарії за першість у домінуванні в публічному просторі. Якщо читати коментарі, особливо на Facebook, то більше половини є пропутінськими і спрямованими проти України, частково із цинічними смайликами під новинами про звірства під час війни в Україні.

Та кремлівську пропаганду в Болгарії поширюють не лише тролі, боти та частково «професійні» користувачі соцмереж.

“Ведучий суспільного радіо, власник інформаційного порталу чи впливовий новинний сайт — усі вони ретранслюють цинічні ключові слова з Москви та беруть інтерв'ю у відвертих шарлатанів або ж дружніх до росії політиків. І все це відбувається під лицемірним лозунгом свободи думки. Іншими словами: вони поширюють фейки, брехню і пропаганду на конвеєрі та відмітають всю критику, посилаючись на свободу слова”, — каже медійник.

Так само ці «медіа», «журналісти», ютубери, інфлюенсери та онлайн-форуми поводилися під час пандемії COVID-19, постійно розповідали про «ковід-брехню» та поширювали антивакцинальні настрої.

Раніше сайт "Є" вже неодноразово писав про те, що пабліки антиваксинаторів переключилися на підтримку росії під час вторгнення в Україну.

Європейські медійники дуже вдало спіймали на брехні та розповсюджені фейків міністра закордонних справ рф сергія лаврова, який виступив в ефірі італійського шоу Zona Bianca (Rete 4).


Медійники помітили, що лавров повторив декілька аргументів російської пропаганди, деякі з яких є видимо неправдивими. Так медійники відмітили, що ствердження лаврова про те, що “російські війська вражають лише військову інфраструктуру є неправдивим, адже “знищення цивільних об’єктів російською армією — у деяких випадках — знищення цілих міст — широко задокументовано з першого дня конфлікту”.

Ствердження лаврова про “фашистський режим в Україні” є також неправдивим.

“Проросійська дезінформація породила широкий спектр фейкових новин та змінених зображень, щоб підтвердити розповідь про нацистську природу України, але фактчекери регулярно перевіряли такі повідомлення та спростовували”, — йдеться у матеріалі.

Ще лавров намагався розповідати, що російські військові покинули Бучу до появи жертв, але і ці твердження його європейські медійники визнали неправдивими.

Російською пропагандою, як явищем, активно цікавляться вчені

Російською пропагандою, як явищем, активно цікавляться вчені. Професор Флоріан Тепфль із Університету Пассау близько десяти років вивчає цей підхід російського уряду щодо поширення дезінформації і відмічає кілька тактик.

Тактика перша: поширюється велика кількість наративів, деякі з яких суперечать один одному. Мета такої тактики — настільки заплутати аудиторію, щоб вона фактично втратила довіру до інформації. Це російська пропаганда використовувала після того, як окупанти нанесли удар по лікарні у Маріуполі.

Тактика друга: розповсюджувати повідомлення з підробленими доказами як «перевірку фактів». Використовується. щоб закласти сумніви у аудиторії в повідомленнях опонента.

Тактика третя: змішування правдивої інформації з цілеспрямованими помилковими повідомленнями.

Тактика четверта: Як звинувачення вказувати на помилки інших. Відволікання уваги від власних помилок — стратегія, яка використовується давно, у тому числі кремлівською пропагандою.

І наостанок: вчені Кембриджського університету вивчали вплив російської пропаганди ще з 2014 року, зокрема, на Донбасі. Дослідник Кембриджського університету докторр Джон Рузенбік вважає, що росіянам не вдалося створити альтернативу для української державності на території Донецької та Луганської області, а тема “новоросії” не була прийнята суспільством. Поширення цього наративу припинилося майже одразу.

Тим часом, кремлівська пропаганда переключилася на декомунізацію представників української влади за допомогою фейків. Однак, зараз може повернутися до старих меседжів.

“Однак, оскільки росія переносить свою війну на Донбас, Рузенбек попереджає, що вона може звернутися до поширення пропагандистських наративів у стилі новоросії в регіоні та далеко за його межами, щоб виправдати захоплення землі та військові звірства, і стверджує, що ці дії підтримує місцеве населення”, — йдеться у дослідженні.

Для свого докторського дослідження Рузенбек проглянув понад 85 000 друкованих та онлайн-статей з 30-ти місцевих та регіональних ЗМІ в Луганську та Донецьку в період з 2014 по 2017 роки.

Сайт "Є"

268
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!
Завантаження...
Друк флаєрів, візиток. Банери, наклейки. Бланки. Печатки та штампи. Тел.: 096 783 27 71.