Стоматологія
Друк на футболках і чашках

Оцінки у школах по-новому: кому ставитимуть літери та що вони означають

Оцінки у школах по-новому: кому ставитимуть літери та що вони означають

Тепер у початковій школі будуть рівневі та вербальні оцінки.

З нового навчального року учнів 1-4 класів оцінюватимуть по-новому. Відповідний наказ затвердили у Міністерстві освіти і науки України. Тепер для декого оцінки будуть лише вербальними, а дехто отримуватиме в щоденнику літери замість балів. Крім того, у початковій школі запроваджують формувальне та підсумкове оцінювання. Тобто вчителі оцінюватимуть не лише результати навчання, але й весь навчальний процес.

Детальніше про нові правила оцінювання сайту «Є» розповіли у Департаменті освіти і науки Хмельницької міської ради.

За словами начальниці відділу загальної середньої освіти департаменту освіти і науки Ірини Петричко, одна з ключових змін у системі оцінювання – підхід до вираження оцінки. Школярам перших та других класів вчителі ставитимуть лише вербальні оцінки. Тобто вчитель висловлює оціночне судження про досягнення школяра і те, над чим потрібно попрацювати.

Вербальна оцінка може бути усною чи письмовою. У результаті в свідоцтві досягнень лише буде вказана відповідна позначка: сформовано або не сформовано певні навички та компетентності.

Водночас оцінювання учнів третіх-четвертих класів, за рішенням педагогічної ради, можуть виражати вербально або рівнево. Зокрема, рівні результату навчання позначатимуть буквами: початковий – «П», середній – «С», достатній – «Д», високий – «В».

«Кожна школа визначає самостійно, яким методом оцінювати результати навчання учнів. Також заклади освіти можуть розробляти своє положення про оцінювання результатів учнів і конкретизувати їх у положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти», — додає Ірина Петричко.

Згідно із затвердженими методичними рекомендаціями, тепер оцінка має показувати точки росту та вдосконалення кожного школяра, а не просто демонструвати як дитина виконує план навчання. Тобто вчителі оцінюватимуть яких зусиль під час навчання докладала дитина, які здобула особистісні надбання.

«Формувальне оцінювання має велику перевагу. Воно дає можливість відстежити особистісний розвиток учня та опанування ним начального досвіду. Підсумкове оцінювання – це вже співвідношення навчальних досягнень учня з обов’язковими або очікуваними результатами, які визначені в державному стандарті чи освітній програмі», — пояснює начальниця відділу загальної середньої освіти Департаменту освіти і науки міської ради.

Водночас у департаменті освіти та науки додають, насправді запровадження формувального та підсумкового оцінювання у початкових класах не новинка. Формувальне оцінювання почали застосовувати ще у 2018 році, коли була запроваджена Нова українська школа. Просто новий наказ МОН відмінив попередній і тепер є єдиним для учнів 1-4 класів.

Сайт "Є"

92
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!
Завантаження...
Друк флаєрів, візиток. Банери, наклейки. Бланки. Печатки та штампи. Тел.: 096 783 27 71.