Стоматологія
Друк на футболках і чашках

НАШ ВІЗИТ ДО КП "ЖИТЛОСЕРВІС”: ЧИ Є НАДІЯ НА ЯКІСНІ ПОСЛУГИ?

НАШ ВІЗИТ ДО КП "ЖИТЛОСЕРВІС”:  ЧИ Є НАДІЯ НА ЯКІСНІ ПОСЛУГИ?

До нас звертались люди з різноманітними проблемами, які, здебільшого, тісно пов'язані з роботою КП «Жилосервіс». Це підприємство надає послуги з вивезення сміття, благоустрою прибудинкових територій та обслуговування багатоквартирних будинків і їх комунікацій.

Узагальнивши всі порушені питання, можна підсумувати, що здебільшого ізяславчани, які звертались до редакцій, незадоволені якістю надання послуг цим підприємством. Але були й такі, що позитивно відгукувались на адресу його працівників. Тому, аби обговорити цю тему та почути відповіді на порушені питання читачів, напередодні ми зустрілись з керівником КП «Житлосервіс» Віктором Юхимовичем Бадрахом.

Інтерв'ю про наболіле

Віктор Бадрах очолює «Житлосервіс» трохи більше шести років. Якщо в загальному, то за такий короткий проміжок часу все ж зумів дещо вивести з кризи ввірене йому громадою міста комунальне підприємство. Звісно, не без втрат, хоча б кадрових. Адже штатна чисельність працівників зменшилась майже на половину, і зараз там працює 38 чоловік. Ще одним характерним «плюсом» є те, що зараз всі працівники, які відповідально відносяться до роботи, отримують вчасно заробітну плату та навіть преміальні. Тому, так би мовити, з внутрішніми негараздами керівник майже впорався. Але для споживачів його послуг це не головне. Хвилює більше якість та вчасність їх надання. Тому акцентуючи увагу на таких проблемах, що порушили активні читачі, ми провели це спілкування.

-Вікторе Юхимовичу, поруч з 11 БОСом знаходиться парк, де є посохлі насадження. За словами мешканців, гілки в негоду обривають дроти електропостачання. Ще в березні ви запевняли жителів, що найближчим часом дерева зріжуть і впорядкують. Минуло більше пів року, а обіцяне досі не виконали.

-Насправді обіцяне виконувати ми почали. Але з об'єктивних причин, зокрема через тривалий лікарняний водія спецтранспорту, довелося призупинити ці роботи. Найближчим часом, ще цьогоріч, ми плануємо цю роботу довершити. Ми розуміємо занепокоєння людей, але нехай вибачать і ще трішки зачекають. Скажу більше. Ми ще й плануємо там додатково встановити ліхтарі, аби покращити нічне вуличне освітлення.

-Мешканці будинків 21 та 19 по вул.Незалежності розповідають, що протягом останніх років вони домагаються, щоб у їх будинках було проведено капітальний та поточний ремонти. На даху прогнили балки, з коминів падає цегла, в підвалі труби давно потребують заміни, відсутні ринви, немає підмостки тощо. Вони неодноразово зверталися і до міської ради, і до «Житлосервісу». Кожен раз вони слухають порожні обіцянки, а в цьому році їм вказують вже й на те, що квартиронаймачі мають самі виконувати капітальні ремонти за власний кошт. На що сподіватись жителям цих будинків?

-Так, дах будинку №21 справді у жахливому стані. Але в зв'язку з введенням в дію нового закону «Про жилого-комунальні послуги», ремонти дахів відносяться до капітальних ремонтів, які ми не проводимо, просто навіть не маємо на це права. Більшість квартир у цьому будинку приватизовані, тому з міського бюджету коштів на ремонт теж залучити практично неможливо. За новим законодавством, після укладання угоди з квартиронаймачами, всі кошти акумулюються на так званому спеціальному рахунку будинку. Тому ми надаємо послуги лише в рамках наявних грошових коштів. Також є й боржники, які роками відмовляються сплачувати за послуги. Тому в силу всіх цих обставин у нас залишається мізерна частка тих коштів, за які можливо проводити лише дрібні поточні ремонти. Та ж сама ситуація з фасадом будинку №19. Ми відремонтували частину ззовні. Коли в кінці року поглянули на цифри, з'ясувалось, що ми перебрали наявний ліміт коштів. Поступово щось підправляємо, але щоб повністю вирішити проблеми жителів цих будинків, необхідно залучити не одну сотню тисяч гривень.

-У будинку №21 по вулиці Шевченка стеля у під'їзді протікає, стіни мокрі, потріскані. Чому ніхто не звертає уваги?

-До мене заява від мешканців з цього приводу не надходила. Для того, щоб ми реагували, нам необхідно знати про наявність такої проблеми. Чим швидше її буде написано, тим швидше ми будемо реагувати та вирішувати її.

-Жителі будинку по вул.Шевченка,48 вже кілька років звертаються до усіх комунальних структур та у відповідь чують лише обіцянки. Будинок тріщить по швам. Ззовні це добре видно. Навіть в квартирах з'явилися тріщини на стінах. Висновок технічного обстеження будівельних конструкцій: будинок аварійний без жодних гарантій безпечного проживання у ньому. Простими словами – якщо нічого не робити, будинок може зруйнуватись і тоді нас чекає біда. Чому його не ремонтують?

-Ситуація там складна. Перше, що потрібно зробити, це обмежити рух великовагових вантажних автомобілів на територію РайСТ, де провадять свою діяльність окремі приватні підприємці. Над розв'язанням цієї проблеми працює міська рада. Адже простим поточним ремонтом цей будинок не врятуєш. Сподіваюсь, що найближчим часом його все ж почнуть ремонтувати.

Винні не лише комунальники

Здебільшого, такі та подібні питання найбільше турбують не лише громадян вищевказаних будинків, але й вцілому громаду міста. Аварійних будівель та будинків, які потребують хоча б поточних ремонтів вистачає. Облаштування потребують і прибудинкові території. І це результат багаторічної бездіяльності комунального підприємства в перші десятиріччя Але працювати в цьому напрямку все ж таки треба.

Наш співрозмовник це теж добре розуміє. Тому й спілкування з ним було досить жвавим та тривалим. Під час розмови Віктор Юхимович порушував не одну тему. Багато його задумів дійсно можуть покращити якість надання послуг. В планах керівника працювати над вдосконаленням нічного вуличного освітлення, монтажем нових систем освітлення на ще неосвітлених вулицях. Міркує керівник й над тим, як покращити послуги й зменшити витрати на збір та утилізацію побутових і інших відходів, закупивши спецтехніку.

Хочеться сподіватись, що наміри його дійсно щирі та найближчим часом поступово реалізовуватимуться. Оскільки прогрес все ж таки є. Але, звичайно, не такий як нам хотілося. І не завжди темп розвитку, принаймні у цьому випадку, залежить тільки від комунальників. Для прикладу, в мікрорайоні «Лабази» працівники підприємства постійно здійснюють прибирання прибудинкових територій. Виконують свою роботу, на мою думку, дійсно відповідально. Але багато там живе громадян, які не сплачують за послуги. А частина, навіть незважаючи на те, що нещодавно там встановили контейнери для забору сміття, викидають його поза них. Звичайно, допомагають розволікати це сміття й бродячі собаки, до речі з якими теж повна бездіяльність. Хоча, їх наявність результат людської бездушності. Бо, все ж таки, люди одного разу прогнали чи підкинули домашнього улюбленця на вулицю. І хто це все прибирає? Так, комунальники.

В розмові Віктор Бадрах теж нарікав на громадян, які вимагають якісних послуг, хоча самі засмічують свої прибудинкові території та під'їзди, відмовляються сплачувати за послуги або сплачують не в повному обсязі. Наводив ще один приклад. Наші співгромадяни заключають угоди на послугу з вивезення сміття чотири рази на місяць максимальною вагою до 3 кг на тиждень. А насправді вздовж вулиць виставляють цілі мішки непотребу та навіть старі дивани.

Новації в законодавстві, які ми маємо знати

Аби покращити якість нашого обслуговування, потрібна системна робота як комунальників, так і всієї громади. Вже, мабуть, час змінюватися усім. Комунальникам – більш якісно та відповідально виконувати свої обов'язки, не завищувати витрати на виконані роботи, а громадянам – вчасно сплачувати за послуги та боротися з безвідповідальними споживачами.

Для удосконалення взаємодії між власниками квартир та комунальними підприємствами нещодавно вступив в дію новий Закон «Про житлово-комунальні послуги», в якому є досить багато цікавих моментів, які, на мою думку, здатні змінити ситуацію на краще, навіть через механізм відповідальності не лише споживачів, але й надавачів послуг. Споживач теж отримав право вимагати від управителя та виконавця комунальних послуг штраф за неякісно або не повною мірою надану послугу (п.7 ч.1 ст.7). За новим законом саме споживач обирає, яку послугу і на підставі якого договору він хоче отримувати: індивідуальний договір; колективний договір з управителем; договір колективного споживача – ОСББ.

Для нашого міста більш поширений колективний договір з упрапвитилем, який підписує від імені мешканців управитель будинку з комунальним підприємством, в нашому випадку — з КП «Житлосервіс». Зауважимо, що колективний договір з управителем – це нова модель договірних відносин між споживачем і виконавцем ЖКП. Головні особливості цієї моделі полягають у такому: договір може бути укладений лише за наявності будинкового вузла (вузлів) обліку, який забезпечує загальний облік споживання комунальної послуги в будинку; технічне обслуговування, поточний і капітальний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку здійснюються за рахунок власників квартир; уповноважена особа відкриває поточний рахунок із спеціальним режимом використання за кожною комунальною послугою. При цьому кошти, що знаходяться на такому рахунку, є власністю співвласників ББ.

В такому випадку за новим законодавством, як і при укладанні іншої моделі договору, хочемо наголосити, що дійсно всі капітальні ремонти (ремонт фасадів, покрівель тощо) здійснюються за наш з вами рахунок. Хоча, в законі упущений ще один важливий момент: в якому стані ми мали отримати наші будинки для того, щоб в подальшому проводити там капітальні ремонти за свій кошт – занедбані та напівзруйновані чи відремонтовані. Бо комунальники вже надаватимуть лише послуги з утримання спільного майна багатоквартирного будинку, у тому числі прибирання внутрішньобудинкових приміщень і прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім внутрішньобудинкових систем, обслуговування яких здійснюється виконавцем), здійснюватимуть купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна будинку, поточний ремонт спільного майна. І ці послуги надаються лише на суму коштів, які сплачені власниками квартир, що накопичуються на їх індивідуальному рахунку. Тобто, якщо ми платимо мало, в будинку є численні боржники, розраховувати на якісні послуги не варто.

Для того, щоб вплинути на ситуацію, в першу чергу ми маємо ознайомитись з діючою законодавчою базою, знати свої права та обов'язки. Якщо ми всі сумлінно їх виконуватимемо, у комунальників не буде підстав годувати нас обіцянками та засипати відписками на наші звернення. В такому разі ми вправі притягнути до відповідальності підприємство за неналежні послуги.

Далі буде

Звісно, не всі проблеми та взаємовідносини між споживачами та комунальним підприємством нам вдалось висвітлити у цій публікації. Бо ми намагалися узагальнити цю тему. В редакціях є численні скарги на бездіяльність комунальників, завищені витрати на поточні ремонти, неякісні послуги з обслуговування, відсутність на підприємстві належного обліку тощо. В подальшому ми маємо на меті попрацювати над кожною такою скаргою окремо та вивчити механізм розв'язання існуючих проблем з точки зору керівництва підприємства та відповідно до нового законодавства. І тоді істину буде встановлено за конкретними фактами та законом, а не за словами і обіцянками.

В.Сложинський,

В.Кучма

18
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!
Завантаження...
Друк флаєрів, візиток. Банери, наклейки. Бланки. Печатки та штампи. Тел.: 096 783 27 71.