Стоматологія
Друк на футболках і чашках

МОВА – СПОСІБ РОЗДІЛЕННЯ НАРОДУ

МОВА – СПОСІБ РОЗДІЛЕННЯ НАРОДУ

Розпочну статтю словами великого українця Івана Яковича Франка — «Ми мусимо навчитися чути себе українцями – не галицькими, не буковинськими українцями, а українцями без офіційних кордонів»
Українська мова, насправді, буває і західною, і східною.
Але в чому реальні проблеми у української мови в Україні? По-перше, в тому, що її намагаються нав'язати. Тобто, не сам милуєшся і приходиш до того, що тобі хочеться на цій мові розмовляти, а тебе залякують своєю агресивністю українські шовіністи. Звичайно, націоналісти різні, але особисто мені на шляху зустрічалися занадто злобні «патріоти», готові перегризти гортань кожного «москаля» — як Тарас Шевченко заповідав. А у Кобзаря, між іншим, було і багато творів, які, чомусь, не включають в шкільну програму. Наприклад, «Москальова криниця», в якій він описує, як заздрісний українець убив працелюбного росіянина, або «Прогулянки із задоволенням і не без моралі», написані Шевченком російській мовою і де він називає Україну Малоросією, і так далі. Примітно: агресивно проти росіян наш Кобзар висловлювався тільки на початку свого творчого шляху, коли йому було 20-26 років. Твори ж, написані ним в 40 — 47 років, вражають своєю мудрістю і відсутністю «кровятины» на квадратний сантиметр його тексту. Але біда в тому, що у вітчизняних шкільних підручниках піарять якраз не мудрість великого письменника Тараса Григоровича.
По-друге, проблема у нас в тому, що, сперечаючись до заслинення про необхідність для всіх вивчати українську, професори в державних вузах так і не можуть домовитися про затвердження єдиної вимови для українських слів. У результаті виявляється, що якнайкраща вимова рідної мови може бути у жителів західної України. Питання: чому це? А ось так. Саме південно-західні (галицькі, закарпатські, буковинські) діалекти, що випробували вплив і польського і словацьких мов, опиняються в більшій шані у професорів і вчителів історії України. Ні, не подумайте, нічого не маємо проти, — констатуємо факт.
Але існують ще і південно-східний (придніпровський) діалект, який був покладений в основу літературної мови. Він заснований на києво-полтаво-слобожанських говорах. Якби Тарас Шевченко, або Леся Українка зараз поступали в наш сучасний вищий учбовий заклад, то провалили б і вступні іспити, і тестування. Тому, що в їх віршах ми бачимо багато слів, які діють на професорів південно-західних діалектів, що є носіями у вузах, як на бика — червона ганчірка. Наприклад, Шевченко пише у вірші «На вічну пам'ять по Котляревському»: «Згадай добрі, — серце в'яне: Чому не залишилося?». За одне таке слово «залишилося» професор у вузі поставить двійку. Тому що це – ніякий не синонім до українського «залишилось», а страшна калька з російської мови. Але таких слів і в улюбленого Кобзаря, і у батька нинішньої художньої української мови і батька «Енеїди» Івана Котляревського, можна по декілька налічити в кожній творчій строфі.
І ось справжня біда в тому, що немає у нас єдності між інтелігенцією, якій дається право писати підручники для тих, що вивчають українську мову, що, діючі на сьогодні в країні правила українського правопису, були затверджені ще в 1989 році. Нагадаємо, що саме тоді Верховна Рада тієї, що вже не існує, УРСР прийняла закон «Про мови в Українській РСР», де українській мові надали статус державної мови. А 14 листопада 1989 затвердили Український правопис – по ньому українській мові взагалі тоді повернули деякі правила правопису 1928 року (найпомітніше — повернення букви «г»). І скоро вже виповниться двадцять років, як правила правопису української мови ніхто не переглядав. Це і дає широку лазівку для самоствердження кожному поважаючому себе професору крупного українського державного вищого учбового закладу. Вони просто вважають своїм обов'язком випускати особисті підручники української мови, де заповідають учням, як, на їх думку, потрібно правильно говорити по-українськи.
Ні ж, щоб всім українцям разом зібратися і домовлятися: хлоп'ята, будемо ми

схиляти слово «пальто» і «метро», а також говорити «кафедра», і «літокрил» замість «літак», або ж не будемо? І насправді, досить бо вже знущатися
із Українського народу, який і сам охочий дійсно серйозно вивчати українську мову. Але, во-істину, не має меж самолюбність людська. У школах тих же країн «демократичної» Європи і Північної Америки, які всі так люблять згадувати, і в «недемократичній» Росії, якраз напрацьована єдина думка: який говір, які діалекти (західні або східні?) являються саме діалектами, а що з них – літературна мова. І поки це залишається в нашій країні невиясненим, захід і схід України стикаються лобами в літературному спілкуванні.
А ще ніяк не можуть з'ясувати: яка відмінність між російською і українською мовами? Ось ви знаєте? Цікавилися, чому «Повість тимчасових років» Нестора Летописьця і «Слово о полку Ігоревім», написані тисячу років тому в Києві, зараз лексично більше схожі з російською мовою, ніж з українською? Ми цікавились і одержали декілька відповідей. Емоційні викладачі після таких питань спочатку соромлять в російському шовінізмі. Більш урівноважені відправляють до робіт учених-філологів Агатангела Кримського і Леоніда Булаховського, що писали про те, що, виявляється, українська мова була простонародною, а літописи велися старослов'янською церковною мовою. І старослов'янська мова – це, мовляв, і є прародитель мови Російської.
Але є ще одна версія. У ХІІІ сторіччі Київ завоювало татаро-монгольське ярмо, що йшло на наші землі через територію Криму і центральної України. Тому частина жителів Київської Русі відправилася на схід, освоювати порожні по сусідству землі. Саме вони і заснували в ХV сторіччі Московську держава — там їх російська мова стала сучасною російською. У нас же тим часом на порожні території центральної і західної України прийшли вихідці з Галицько-волинського князівства. Змішення їх мови з російською мовою жителів Київської Русі і дало всі відтінки нинішніх українських діалектів. Проте така теорія зараз критикується всіма професорами. Тому, що, якщо вона виявиться вірною, то росіянам доведеться визнавати, що їх предками є українці. Тобто, що Київ – їх мати рідна. А шанувальникам Степана Бандери доведеться визнавати, що українська мова просувалася від Польщі і Литви на схід — тому ще і не зрозуміло, хто кому в якому напрямі і яку мову нав'язував.
Адже історія – штука хитра, і нею можна вертіти, як хочеш і умієш. Особливо, якщо немає конкретних фактів, а одні звинувачення в російському шовінізмі. Через те, що все це було давно, зараз мало хто здатний щось реально довести. У результаті зростає в Україні покоління вихованців вищих учбових закладів, де професори вимагають навіть і не замислюватися про реальну різницю між українською, і російськими мовами. Хоча мені найбільш правдоподібною все ж таки здається версія про те, що російська мова була мовою Київської Русі, і стала прародителькою російської і української мов, а також, ще і білоруської. Так, багатьом не хочеться цього визнавати. Адже тоді російська мова стала б не «ворожою мовою», а лексичним братом. Але у де-кого в нашій Україні є величезне бажання її ненавидіти і будувати на цьому свої передвиборні кампанії.

Демчевський Юрій
студент 2-го курсу журналістики

168
RSS
Гость
13:45
+1
За професуру у наших вузах ми, прості українці, вирішувати не можемо… Але не чіпаючи походження і історії нашої державної мови, маємо кожен чітко усвідомити просту істину — НАШІ УКРАЇНЦІ ГИНУТЬ ВІД РОСІЙСЬКОЇ ЗБРОЇ, ВБИВЦІ НАШИХ ЗАХИСНИКІВ РОЗМОВЛЯЮТЬ РОСІЙСЬКОЮ І НАШОЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НЕ ВИЗНАЮТЬ, ЯК І НАШУ УКРАЇНСЬКУ НАЦІЮ — ЛИШЕ ТОМУ НЕ ХОЧЕТЬСЯ НА РІДНІЙ ЗЕМЛІ ЧУТИ ЦЮ МОВУ!!! Яким би не був діалект, але слухаю із задоволенням, бо в серці України соромно не знати корінним українцям мови своїх дідів. Не чіпаючи сивої давнини, спираючись на теперішню державність, пора замислитись над фактами сьогодення!!! Пушкін і Толстой, Л.П. Косач і Т.Г.Шевченко — ми знаєм і цінуємо їх творчість… АЛЕ ІДЕ ВІЙНА, КОЖЕН ДЕНЬ ОБСТРІЛЮЮТЬ НАШИХ ХЛОПЦІВ ІЗ РОСІЙСЬКОЇ ЗБРОЇ ВОНИ ТАМ… А МИ ТУТ В ТЕПЛІ МУДРУЄМО… Напевно нікого рідного Ви іще не втратили в цій підлій брехливій війні, А МЕНІ БОЛЯЧЕ ЧУТИ В ЗВИЧАЙНИХ РОЗМОВАХ ЗЕМЛЯКІВ МОВУ ВОРОГА, хоч я володію нею прекрасно і коменти для росіян пишу їхньою мовою…
Гость
00:25
Молодець Юра, вмієш думати. Я якись час теж розмірковував над проблемою походження української мови.І хотів би теж поділитися деякими, на мій погляд, цікавими думками. По-перше 99% письмових джерел які ми маємо, дійшли до наших часів — це джерела мають християнське походження і написанні християнськими авторами. А це означає, що ми оціємо письмо і мову того часу лише по одному джерелу, що категорично недопустимо. І будь які висновки і узагальнення з приводу мови і письма до Київської Русі і після її розпаду скажімо до 15 століття, я вважаю документально не обгрунтованими і не є достовірними. Оцінювати обєктивно не можливо, лише по одному письмовому джерелу, це всерівно, що дивитися на світ через однокольорові окуляри, або судити про сучасну українську мову на основі християнської літератури.
По- друге існуть візантійські, арабські та інші письмові джерела, які говорять про те, що дохристиянська Русь мала своє розвинуте письмо. І про це ми чули. Іноземні джерела кажуть, що і в бібліотеці і Ярослава Мудрого і в Олександрійській бібліотеці було багато книг до християнського періоду. Але де вони??????
По-третє. Якщо візьмемо Велесову книгу(навіть в інтернеті єї ї тексти), як письмове джерело до християнського періоду, спробувавши прочитати, зрозуміємо, що її мова більше похожа на сучасну українську чим на російську.Якщо є бажання можна переконатися.
По-четверте. Що таке старохристиянське словянське письмо, яким написані всі літописи починаючи з 13 ст. Здається навіть і в «Повісті времмєних літ», першого християнського літопису про історію Русі, говориться, що на Русь прийшли християнські місіонери Кирило і Мефодій. Вони, на основі словянської писемності створили словянське християнське письмо яке використовувалося пізніше в літописах. Тобто другими словами вони створили новий письмовий діалект, знівечили оригінальне словянське письмо. Тому, я б, особисто, не спішив би їх причисляти в ранг святих, з точки зору поваги до наших предків, які були не християнами.
Сьогодні на жаль історія це зброя політиків. Правди в ній мало, але навіть та правда яка є загальнодоступною замовчується, а висновки робляться в угоду правлячої на данний момент верхівки. Головний, для мене, досвід історії полягає в тому, що ми повинні поважати память наших предків і далеких і близьких.
Завантаження...
Друк флаєрів, візиток. Банери, наклейки. Бланки. Печатки та штампи. Тел.: 096 783 27 71.